
Since 1995
Jednou z modifikací zařízení pro přepravu kolejnic ZPK (KX 1981) je doplnění podvozku P ZPK se stávajícími železničními koly o uložení na bantamových (nafukovacích) kolech. Bantamová kola umožňují jízdu soupravy mimo železniční trať, resp. může pokračovat v jízdě po štěrkovém loži, betonu či jiném zpevněném povrchu. Aby byl umožněn sjezd (nájezd) soupravy z železniční tratě, musí být trať opatřena nájezdovou rampou, která poskytne plynulý sjezd (nájezd) soupravy na zpevněný povrch (pláň) železničního vršku a naopak.
Tažným prostředkem pro převoz takovýchto souprav ZPK je DCB – univerzální dvoucestný bagr. Pro spojení bagru se soupravou ZPK musí být použito spojovací táhlo DCB – ZPK. Spojovací táhlo DCB – ZPK (KX 2064 1000) a nájezdovou rampu
(KX 2064 2000) lze objednat také

KOEXPRO OSTRAVA, akciová společnost
U Cemenárny 1303/16
703 00 Ostrava - Vítkovice